محرم اور یومِ عاشوراء:

(محرم کی اہمیت، حرمت والے مہینے اور احکام، گناہوں کے آثار، نوحہ وماتم، شہادتِ حسین (شہادتِ عمر) ، محرم اور صحابہ، محرم میں روزہ

محرم کی اہمیت: آج محرم کی ؟ تاریخ ہے، ہجری سال کا پہلا مہینہ اور حرمت والے مہینوں میں سے ایک ، فرمان باری: إنّ عدّة الشّهُور عند الله فلا تظلموا فيهن أنفسكم

چار مہینے کونسے؟

ابو بکرہ: «الزمان قد استدار كهيئته يوم خلق الله السماوات والأرض، السَّنَة اثنا عشر شهرا ، منها أربعة حرم ، ثلاثةٌ متوالياتٌ: ذو القعدة وذو الحجة والمحرم، ورجب مضر، الذي بين جمادىٰ وشعبان» (البخاري )

تین پے درپے اور ایک اکیلا، اس کی حکمت ، تین مہینے حج کیلئے اور ایک عمرہ وزیارت بیت اللہ کیلئے(ابن کثیر)

اس کا نام ہی محرّم یعنی مُعظّم ہے۔ (ذلك ومن يعظم حرمات الله فهو خير له عند ربه)الحج یہ اللہ کام مہینہ ہے۔

ظلم سےمراد:

01.جنگ وجدل اور قتال: (يسئلونك عن الشهر الحرام قتال فيه)

02. عام نافرمانی: (تفسیر ابن کثیر سے ابن عباس (بارہ مہینوں میں ظلم وزیادتی حرام ہے، لیکن چار مہینوں میں خاص ہے، ان میں ظلم اور نیکی دونوں کا اجر بڑھ جاتا ہے)

اور قتادۃ (اگرچہ ظلم ہمیشہ بڑا گناہ ہے، لیکن حرمت والے مہینوں میں یہ کئی گنا بڑھ جاتا ہے، جیسے فرشتوں میں رسل، کلام میں قرآن، زمین میں مساجد، مہینوں میں رمضان اور حرمت والے مہینے، راتوں میں لیلۃ القدر، جسے عظمت دے اسے تم بھی دو۔)

﴿ذلك ومن يعظم حرمات الله فهو خير له عند ربه﴾

گناہوں کے آثار:

01.زنگ ﴿كلّا بل ران على قلوبهم …﴾ « إن المؤمن إذا أذنب كانت نكتةً سوداء في قلبه فإن تاب ونزع واستغفر صُقِل قلبه فإن زاد زادت حتى يعلو قلبه، فذلك الرين الذي ذكره الله في القرآن ﴿ كلا بل ران على قلوبهم ما كانوا يكسبون﴾ (ترمذی، صحیح ابن ماجہ)

02.پریشان زندگی: ﴿ومن أعرض عن ذكري …﴾ زندگی خوشحالی کے باوجود بے سکون وغیر مطمئن، قبر بھی تنگ ، اور آخرت میں اندھا پن

03.موجودہ نعمتیں چھن جاتی اور آئندہ نعمتیں ختم

01.﴿وقلنا يآدم اسكن أنت وزوجك الجنة …﴾

2. ﴿ ألم يروا كم أهلكنا من قبلكم من قرن﴾

ممانعتِ نوحہ: ﴿إنّ الإنسان خُلق هلوعًا ﴾، صہیب : « عجبا لأمر المؤمن . إن أمره كله خير. وليس ذاك لأحد إلا للمؤمن، إن أصابته سراء شكر فكان خيرا له، وإن أصابته ضراء صبر فكان خيرا له» مسلم … لوگ کالا لباس پہن پر ماتم ونوحہ کرتے، پیٹتے اور سینہ کوبی کرتے ہیں: ابو مالک اشعری: « أربع في أمتي من أمر الجاهلية، لا يتركونهن : الفخر في الأحساب ، والطعن في الأنساب ، والاستسقاء بالنجوم ، والنياحة . وقال: النائحة إذا لم تتب قبل موتها، تقام يوم القيامة وعليها سربال من قطران (تارکول کی قمیض)، ودرع من جرب (بیماری کا لباس)» مسلم … ابن مسعود: « ليس منا من لطم الخدود، وشق الجيوب، ودعا بدعوى الجاهلية » البخاري … ابو موسیٰ اشعری: « أنا بريء مما برئ منه رسول الله ﷺ. فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم برئ من الصالقة (نوحہ) والحالقة والشاقة » متفق عليه

شہادتِ حُسین: ﴿ولنبلونكم بشيء الخوف …﴾ … أسامه: ﴿هذانِ ابناي وابنا ابنتي، اللهم إني أحبهما، فأحبهما﴾ بخاري وَأحبَّ من يُحِبُّهما صحيح ترمذي

ابو هريره: من أحبهما فقد أحبني، و من أبغضهما فقد أبغضني يعني الحسن و الحسين أحمد

بريده: نبی کریمﷺ انہیں دیکھ کر خطبہ چھوڑ کر انہیں اٹھا لیتے۔ فرماتے: ﴿إنما أموالكم وأولادكم فتنة …﴾ ابو داؤد، نسائي، ابن ماجه: صحيح

ابن عمر: «هما ريحانتاي من الدنيا» … بخاري

حذيفة: «إن هذا ملك لم ينزل الأرض قط قبل هذه الليلة ، استأذن ربه أن يسلم علي، ويبشرني بأن فاطمة سيدة نساء أهل الجنة ، و أن الحسن و الحسين سيدا شباب أهل الجنة» … صحيح ترمذي

أنس: سیدنا حسن نبی کریمﷺ کے سب سے زیادہ مشابہ تھے۔ بخاری

ام سلمہ: نبی کریمﷺ کو حضرت حسین کی شہادت کی پیش گوئی کی گئی … احمد، صحیح

لیکن یہ اللہ کی قضاء وقدر ہے، سیدنا عمر، عثمان، علی سب ان سے افضل تھے، وہ بھی شہید ہوئے

صحابہ پر تبرا: صحابہ سے محبت دین، ایمان اور احسان ہے جبکہ ان سے بغض کفر، نفاق اور سرکشی ہے … عقیدہ طحاویہ

(ليغيظ بهم الكفار )

ابو هريره: «لا تسبوا أصحابي، لا تسبوا أصحابي، فوالذي نفسي بيده! لو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ، ما أدرك مد أحدهم ، ولا نصيفه» متفق عليه

قول ابن عمر: لا تسبوا أصحاب محمد فلمقام أحدهم أفضل من عمل أحدكم عمره، صحيح ابن ماجه

دوسرا خطبہ: أبو هريره: «أفضل الصيام بعد رمضان شهر الله المحرم، وأفضل الصلاة بعد الفريضة صلاة

الليل» مسلم … أبو قتادة: «يكفر السنة الماضية» مسلم ليكن ساتھ نو یا گیارہ کا روزہ ملانا چاہیے۔